onsdag 22 december 2010

En successiv ökning av julstressen...

Folk brukar ju gnälla på att julen är väldigt stressig, att den är full av förpliktelser, uppgifter och saker som man "måste" göra.

Jag firar egentligen inte jul - och har aldrig gjort så - förrän de senaste 2-3 åren. Och för varje år som går så känns det som om min julstress successivt ökar. Det har varit en hel del å göra de här dagarna. Men nu känns det som om om jag äntligen ser ljuset vid tunnelns slut.

Julklapparna är inhandlade, kontraktet är påskrivet för den nya lägenheten samtidigt som jag har sagt upp min nuvarande, jag och fröken L har lätt påbörjat flytten med att skaffa fram kartonger, jobbens julmiddagar är klara och skolan har nu äntligen jullov.

I förrgår ringde telefonen. Det är nu bekräftat. För lärarna börjar skolterminen 10 januari. Eleverna ska infinna sig i klassrummen 13 januari. Och jag ska sitta i Kiwiskolans expedition 10 januari och skriva på papper, prata lite om tjänsten och planera för HELA vårterminen. Heltidstjänsten står och väntar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar