måndag 2 mars 2009

Ännu en bitchslap från Moder Natur

Jahapp, alla de vårtecken som jag tyckte mig se häromdagen visade sig visst vara en bluff. Moder Natur har åter igen bitchslappat det svenska folket. Hon bestämde sig för att kasta iväg en stor snöstorm till över hela Värmland och ännu en gång lägga det vita kalla täcket över landskapet.

"Nehe, du! Inte än, liiiiiite mer vinter får det bli." skrek Moder Natur när hon vaknade i morse på väg till sitt jobb.

Jag börjar faktiskt bli ganska trött på vintern med kylan, slasken och all mörker. Nu väntar jag på våren. Våren känns bättre. Det känns som om man går i nerförsbacke då, tycker jag. Dagarna blir längre, det blir ett mildare klimat och den växande grönskan präglar naturen.

Förutom att vara sur på Moder Natur har jag idag varit ganska produktiv. Jag har skickat in anställningsavtalet till kommunens vikariepool, jag har skickat in registerkontrollen för anställning (alla som jobbar inom skolverksamheten, dagis, barnomsorg och liknande är enligt lag skyldiga att uppvisa utdrag från belastningsregistret) till polisen och jag har städat i lägenheten.

Nu väntar jag mest på att få gå på lägenhetsvisningen på torsdag. Vi håller tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar