Frågan är bara ifall marknadsföringsavdelningen för Jarlsberg är medvetna om denna slogan. De måste de fan vara. Jag tänker mig att mötet för Jarlsbergs tillfälliga projektgrupp för marknadsföring i TV utspelade sig nånting på detta vis:
- Marknadsföringsavdelningen, Jarlsberg.
Ulricehamn, 2009, 12 mars, klockan 09.35.
Projektansvarige Per: Okej, folk! Dags att brainstorma här! Vi har en ost. Den är jävligt god fastän den luktar lite skumt. Den är gul och den har hål. What do we got?!
Karl: Hm... Hur lång ska denna slogan vara? Och hur viktig är den?
Projektansvarige Per: Den är jävligt viktig för företaget och den kommer påverka hela världen hur vi ser på ost en lång tid framöver!
Birgit: Vad sägs om... "Jarlsberg... Probably the best cheese in the world?"
Morgan: Wow! Där har vi det! Det låter asbra! Kör på den!
Birgit: Tack, Morgan. Puss på dig...
Projektansvarige Per: Hm... Det där lät lite för bekant. Jag tror vi får ha den som plan B... Vad mer? DU! DU DÄR BORTA! Vad säger du?
Praktikant-Pelle: Uhm... Smaken är som baken... Och i baken... Så har vi en rumpa... I rumpan finns ett anus... Och anus är ett hål.
Projektansvarige Per, Morgan, Birgit m.fl.: WOW! Du har nånting på gång där!
Praktikant-Pelle: Smaken... sitter i hålen.
Projektansvarige Per: Bingo...
Jag säger bara en sak: Bra jobbat Praktikant-Pelle! Du har fått hela Sverige att tänka på Jarlsbergs ost!
Tog mig friheten att citera dig :)
SvaraRaderanorgenytt.wordpress.com