onsdag 9 december 2009

Första gången på Ullared

Idag har jag och fröken L samt ett mindre sällskap varit på den svenska shoppingmetropolen Ullared Gekås. För mig var det mitt första besök någonsin och jag måste erkänna att jag blev tämligen... besviken.

Precis som med mycket annat här i livet så är Ullared grovt överskattat. Visst, en del saker var billiga och så vidare... men så stora skillnader tyckte jag ändå inte att det var.

Mysbyxor/Joggingbyxor för 79 spänn hittade jag där - men det kan man ju lika gärna köpa på en H&M-rea. Gardiner för 49.50:- kan man köpa på någon kampanjvecka hos Jysk och matlådor för 19:- kan man gott nog köpa på IKEA.

Jag tyckte att hela varuhuset kändes som en blandning av Rusta, ÖoB, Jysk, Netto, ICA Maxi, Lidl, COOP Forum och andra etablerade lågprisvaruhus som finns i detta avlånga land. Det som är lite speciellt med Ullared är väl känslan att få vara där. Det mesta som man behöver till hushållet verkar finnas där och människor springer runt omkring med sina vagnar som galna hjärnhungriga zombies på amfetamin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar