tisdag 15 december 2009

Jäklar taklampa...

Det är väldigt mörkt just nu. Inte på grund av vädret eller årstiden. Nej, det är faktiskt på grund av taklampan i mitt vardagsrum. Vardagsrummet är den centrala delen i min lägenhet och det är oftast där jag sitter under dagarna när jag sysslar med diverse saker.

Men nu när taklampan är sönder så befinner jag mig i en ständig mörker. Visst kan jag sätta mig i sovrummet eller köket där jag har tämligen bra belysning - men det är inte riktigt samma sak. Jag vet att hela "problemet" låter väldigt trivialt och att jag inte borde bry mig, men det gör jag.

Så fort nånting i min vardagsrutin är rubbat eller att nånting som ska funka som vanligt inte gör det, då blir det nån sorts obalans i mitt sinne. Jag blir småirriterad och jag tänker rätt mycket på hur jag ska åtgärda det så fort som möjligt så att allt kan återgå till det normala.

Rutin är bra och mörker är dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar