söndag 30 oktober 2011

Ett litet avbrott i höstlovet...

Jag har verkligen ingen lust att gå imorgon. På kurs.

Sedan 2 månader tillbaka så läser jag en kurs om språkutveckling och svenska som andraspråk, 7,5 högskolepoäng. Det är en givande, intressant och relevant kurs. Föreläsningarna sker med 1-2 veckors mellanrum. Arbetsbördan är inte så värst tung ifall man nu ser till kursens innehåll.

Det enda problemet är... Att nästa föreläsning infaller sig nu imorgon - mitt i höstlovet. Och jag känner någonstans i mitt pedagogiska sinne att jag faktiskt inte orkar eller har någon som helst lust. Även om rektorn har lockat oss med att "lunch ingår" i morgondagens fullspäckade schema.


Jag har inte heller orkat ploga mig igenom kurslitteraturen. Det har helt enkelt varit så mycket att göra de senaste veckorna. Luften gick ur mig helt när höstlovet nu äntligen inträffade.

Suck... Jag får väl ta mig igenom detta och sedan tänka på att det trots allt är 6 dagar till av lovet. Och så har man ju vridit tillbaka klockan en timma så jag har faktiskt vunnit en timma också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar