måndag 24 oktober 2011

Skolinspektionen på besök!

Jo, jag vet. Jag är riktigt dålig på att uppdatera emellanåt. Och ja, jag vet. Jag har dåliga bortförklaringar - eller så har jag inga bortförklaringar alls.

Det har helt enkelt varit mycket att göra de senaste månaderna och jag har helt enkelt inte orkat eller haft någon som helst lust att nedteckna mina virriga tankar på en blogg som ändå är som en liten prutt ute i det virtuella universumet.

Men... Det här måste jag rapportera om:

Imorgon, alltså på tisdag 25 oktober, så kommer SKOLINSPEKTIONEN (med stoooora bokstäver för att styrka hur stort det är med ett besök från en sådan här myndighet) på besök i Guavaskolan. Och jag, stackars mig som befinner mig i en stor minoritet - i fråga om kön, har blivit utvald för att representera skolans alla män och ska därmed föra alla manliga pedagogers talan.

Det finns totalt TVÅ manliga lärare på hela verksamheten där jag jobbar. Resterande 40-50 är kvinnor.

Jag ska rapportera lite mer imorgon hur självaste mötet med SKOLINSPEKTIONEN var. Man måste ju avdramatisera det lite. SKOLINSPEKTIONEN är ju bara en MYNDIGHET utskickad av SKOLVERKET som då lyder under REGERINGEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar