tisdag 17 november 2009

Våldtagen av SJ

Varje gång jag ska boka en biljett från vårt underbart statligt ägda tågbolag SJ, brukar jag få en subtil känsla av att jag blir hårt våldtagen bakifrån. Jag har alltid ogillat SJ och jag ogillar allt som har med SJ att göra. Deras hemsida är uråldrig och tjänsterna som de erbjuder är rent ut sagt kassa. De som känner mig vet att jag avskyr SJ och de vet även att jag har goda anledningar att göra så.

Inte nog med att hela bolaget styrs av ett gäng inkompetenta idioter med koncentrationssvårigheter (och detta grundar jag helt enkelt på mina egna erfarenheter och för att råkar ha ett taskigt förakt mot dem), de måste också ha hiskeliga överpriser på sina tågbiljetter för att sedan komma för sent till sina destinationer.

Jag försöker hitta någorlunda bra priser så att jag kan åka till min kära Fröken L de dagar jag är ledig. Vi har ju distansförhållande nu på grund av våra jobbsituationer (hon har fått jobb i hemstaden och jag bor och jobbar i Göteborg). Och när jag åker till henne så försöker jag oftast åka med Sista minuten-resorna som vanligtvis kostar runt 150-200 - en tämligen bra affär ifall man har TUR (för det måste man ha när det gäller SJ!).

Men nu har jag ingen mer TUR. SJ verkar ha tagit bort Sista minuten-resorna mellan Göteborg-Kristinehamn och priserna har gått upp ca 50-100 kronor - utan att säga ett enda jävla piss till oss stackars resenärer.

Så här såg det ut när jag tog en titt på SJ:s härliga biljettpriser... (Klicka på bilden för att se bilden i sin helhet)

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Det lustiga är att jag bara överdriver liiiiite... Och oavsett om jag överdriver eller inte... så är det precis så här det känns när jag ska boka biljetter hos SJ. Det känns som om jag erbjuder SJ att sakta förgripa sig på mig... Långsamt och smärtsamt...

1 kommentar: