måndag 6 december 2010

Pedagogiska guden har besvarat mina böner!

"Du har. ETT. Nytt meddelande. Togs emot. Idag. 13.27" berättade den opersonliga kvinnorösten för TELE2 mobilsvar.

Jag lyssnade på samtalet och det lydde ungefär så här:

"Hej. Mitt namn är Minerva och jag är rektor på Apelsinskolan. Du har svarat på en jobbannons hos oss. Det gällde en heltidstjänst i SO, år 7-9, som börjar nu på våren. Jag ringer dig senare när du är tillgänglig. Tack. Hej."

Jag visste exakt vilken tjänst hon pratade om och jag visste exakt vilken skola hon pratade om. Faktum är den att jag faktiskt skrev om denna tjänst för ungefär två veckor sedan. Här bad jag till den pedagogiska guden att uppfylla min önskan om att få denna chans och det ser ut nu som om mina böner äntligen har besvarats.

Jag ringde tillbaka efter lektionen när jag åter var tillgänglig men då hade rektorn redan gått för dagen. Imorgon ska jag göra ett nytt försök och då får vi se vad ödet har att ge mig.

Det är med stor iver som jag väntar på beskedet från denne rektor. Får jag en intervju så skulle det vara kanon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar