tisdag 23 november 2010

Pedagogiska guden... Jag ber dig!

I en halvtimma har jag suttit och klickat runt på arbetsförmedlingen.se. Det känns som om det var ett år sedan jag var där inne och sökte desperat efter något jobb. Att jag hamnade på arbetsförmedlingen var förstås bara en enda slump då jag under de månaderna har försökt undvika denna myndighet så mycket som möjligt.

Det är aldrig kul att vara hos arbetsförmedlingen - vare sig du är i någon av deras tråkiga lokaler eller ifall du befinner dig där virtuellt. Men nu satt jag där... Och stirrade på en tjänst som skulle passa mig helt perfekt. Som bollen i handsken. Som fisken i vattnet. Som katten på gröten. Som seglaren på båten. Pricken på i:et.

    ARBETSUPPGIFTER
    Undervisa i historia, samhällskunskap, geografi och religionskunskap i år 8 och 9. Mentor för ca 15 elever i år 8.
    Undervisa i SET (livskunskap).


    KVALIFIKATIONER

    Behörig lärare i ovanstående ämnen.
    Vi söker en stabil och trygg person som kan skapa goda relationer med arbetslag, elever och föräldrar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet av att arbeta med tonåringar.


Jag sitter och dreglar rent mentalt på denna tjänst. Fy fan vad jag vill ha denna tjänst. Den passar mig perfekt. Jag tycker jag uppfyller alla deras krav och jag anser mig vara en grymt bra lärare samtidigt som jag har ett genuint intresse för undervisning, barn och ungdomar. Och lite positiv kan jag inte låta bli att vara då jag nu ÄNTLIGEN kan sätta en (duktig) rektor som min referens och att jag nu ÄNTLIGEN har dokumenterad erfarenhet i flera skolor.

Om det finns någon pedagogisk gud... se då till att jag får denna tjänst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar