tisdag 11 januari 2011

Imorgon börjas det!

Lång studiedag idag. Hela Bergsjöns skolområde var där. Över 6 skolor under ett och samma tak. Det var kul å träffa kollegorna i Squashskolan. Saknar dem faktiskt lite.

Dagens ämne och föreläsning skulle handla om... Den nya läroplanen. Vi gick igenom lite om skolans mål, kursplaner, styrdokument och andra byråkratiska dokument.

Föreläsaren var medelålders. Torr "humor" (om man nu kan kalla det humor...?) och riktigt, riktigt, riktigt tråkig. Fy fan va trist det var. Och jag var inte den enda i föreläsningssalen som satt inne med dessa känslor och åsikter.


Det var ganska ironiskt att en person som skulle prata om lustfyllt lärande var så fruktansvärt tråkig att man ville slå ner sig själv med ett par gamla loppisinköpta stinkande skor.

Dagen var lång. Diskussionerna var sega. Maten var halvdan. Kollegorna trevliga. Och mycket kaffepauser blev det. Jag krängde i mig tre koppar på mindre än 3 timmar. Inte bra. Slutade med att jag satt och skakade med händerna som om jag drabbats av Parkinsons.

Imorgon börjar skolan på riktigt! Ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar