söndag 16 januari 2011

Vad händer egentligen...?

Jodå... Det pågår för fullt. Undervisandet alltså.

Jag har bara inte orkat uppdatera eller skriva något på bloggen. Det är rätt mycket saker som jag har fått lägga på hyllan på grund av skolan. Jag hade t.ex. (för ett par månader sedan) idén om att jag skulle börja blogga för Skoljobb.se framöver. Men den ambitionen sprack ganska omgående när jag såg vilket fruktansvärt dåligt bloggverktyg de hade, vilka begränsningar det fanns i redigeringsupplägget och hur ful designen på bloggen var.

Samtidigt så tar jobbet i Guavaskolan all fokus och kraft ifrån en. Jag orkar helt enkelt inte. Även om jag nästan varje dag - när jag står inför någon intressant händelse eller konflikt - tänker "det här ska jag blogga om när jag kommer hem!" så rinner det ut i sanden när jag väl är hemma då sinnet är inställt på att slappna av och göra andra saker istället.

Förutom jobben så har jag och fröken L fullt med att städa, packa och göra i ordning inför flytten - som sker nu på lördag. Det ska bli kul att flytta, även om det är jäkligt trist och tråkigt att behöva rengöra spisen, ugnen, köket, fönstren, hallen, sovrummen, damma, dammsuga, torka osv osv. Jag blir trött bara av att nämna det här i bloggen.

Men vad är det jag egentligen gör på det nya jobbet?


Den frågan har jag ställt mig själv under hela veckan. Svaret är: Vet ej. Rektorn har inte riktigt bestämt hur min nuvarande tjänst ska se ut, vilken typ av undervisning jag ska bedriva och i vilka klasser jag ska jobba. De har lovat mig heltid och de har sagt att jag ska få mina garanterade arbetstimmar i veckan. Först imorgon kan vi se med säkerhet vad jag ska göra. Det jag än så länge vet, är det att jag ska undervisa i främst engelska och svenska samt en snutt historia (en gång i veckan). Det känns väldigt spännande och kul. Jag ser faktiskt fram emot att gå till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar