fredag 17 juni 2011

Alla räknar ner...

Jag gillar min nya klass. Min nya klass som jag ska få jobba med i höst. De är 3:or nu men blir alltså 4:or när jag får dem.

Jag har bara träffat dem tre gånger och jag har bara varit ensam med dem två gånger. Och det tog mig inte lång tid innan jag förstod att detta är bra elever. Det känns bra. Jag tror att nästa läsår kommer att bli ett bra år.

Annars är det inte mycket som händer på den pedagogiska fronten. Eleverna är inne på sina sista dagar och sommarlovet nalkas. Denna sista vecka har eleverna mest fått städa i sina bänkar, skåp och lådor. De har fått ta hem egenproducerat material och de har fått lämna tillbaka läroböcker osv.

För min egen del så har jag fått flyta omkring ganska fritt i skolan. Jag har fått hoppa in där det har behövts och jag har ryckt in när någon lärare behövt vara kompledig eller liknande. Och i vissa enstaka fall har jag bara suttit personalrummet, druckit kaffe och rastvaktat och sett över eleverna.

Mitt största projekt den här veckan har istället fått vara ansvaret över skolavslutningsprogrammet där jag har fått hjälpa till med att förbereda och redogöra för aktiviteteter.

På tisdag blir det skolavslutning. Eleverna räknar ner. Lärarna räknar ner. Och jag räknar ner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar