onsdag 15 juni 2011

Skyll på min reptilhjärna!

Jag vet, jag vet. Det har varit väldigt dåligt på uppdateringsfronten. Det värsta är att jag inte har någon som helst ursäkt till detta irreguljära, ouppfostrade och inkonsekventa uppförande! Nej, jag har helt enkelt inte orkat ta mig över till bloggen.

Men ni bör alla veta om att jag har TÄNKT på det många gånger. "Kanske borde jag blogga idag?" säger min stackars hjärna och försöker påminna mig om att jag bör hålla denna blogg levande ifall jag vill ha ett fortsatt intresse hos mina få stackars läsare där ute. Men den lata reptildelen av hjärnan har tagit över när det gäller bloggfronten och ergo: ingen uppdatering.

Men bättre sent än aldrig, brukar man ju slentrianskt slänga ur sig och därför kommer nu ett litet och enkelt inlägg för att visa att jag faktiskt lever och andas ännu.

Senaste veckan har inte mycket hänt. Jag var ju på lägerskola med min klass förra veckan och det enda jag har att säga om det var att det var fantastiskt roligt. Jag har ingen större lust att berätta om självaste lägret i sig, då det skulle bli alldeles för mycket att skriva och det orkar varken jag skriva eller ni läsa om.

Däremot kan jag nu informera om att vi nu är inne på slutsignalen. Nu är det bara är tre skoldagar kvar innan sommarlovet träder i kraft! Både lärarna och eleverna räknar ner. Ja, jag vet. Här i Bergsjön så tar skolan sommarlov ovanligt sent. Jag känner att eleverna (och även personalen) har checkat ut rent mentalt (och även fysiskt hos vissa).

För min egen del så har dessa sista dagarna i skolan varit ganska så... "flytande". Jag har fått hoppa hit och dit mellan klasserna och fått vikka här och där. När jag kommer till skolan så vet jag inte så mycket om vad som komma skall. Istället har jag fått stå i beredskap för eventuella inhopp.

Det har alltså varit ganska lugnt. Och tråkigt.

Jag ser faktiskt fram emot nästa skolår då jag får min egen klass som jag får forma helt och hållet under ett helt år från början till slut. Men innan dess så har vi ju ett sommarlov som väntar.

Och just det. Två veckors sommarskola också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar