tisdag 21 juni 2011

Skolavslutning

Hurrah! Så var det äntligen slut på det här skolåret! Eleverna har haft sin skolavslutning. Det har varit samling i aulan, sång, dans, underhållning och tal från rektorn. Eleverna har därefter samlats i sina klassrum för en sista fika och därefter har de fått flyga ut i friheten. Personalen har delat ut blommor till varandra, till de som ska pensioneras/sluta och det har hållits tal. På kvällen blev det storsamling för hela skolområdet där god mat och dryck serverades. Alla är glada och lättade över att det är över.

Men.

Imorgon klockan 8.00 står jag, Frilansande pedagogen, i skolan igen och inväntar de elever som hade ogiltig frånvaro (på Åhörardagen). Ungefär 15 elever hade ogiltig frånvaro den dagen. 0-2 elever beräknas komma imorgon.

Det känns ganska surt om jag ska vara ärlig. Att behöva stå där och vakta de stackars eleverna som bara suckar efter friheten.

Detsamma gör jag. Det känns som om det är sommarlov. Men den illusionen spräcks så fort jag kommer på mig själv med att jag måste upp samma tid och göra samma morgonrutiner imorgon.

Och just det. Så har vi ju även sommarskolan. Som börjar på måndag nästa vecka.

Men ni som inte går i skolan, är lediga eller har semester vill jag önska: Glad sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar