måndag 27 juni 2011

Sommarskola!

Första dagen på skolan.

Sommarskolan alltså.

Och jag måste säga. Åh va gött å jobba i sommarskolan! Schemat är gött. Eleverna är snälla och rara. Men det absolut viktigaste är: Man har inte alls många elever att se efter! Jag jobbar med 15 elever i min grupp (från åk 3-5) och jag jobbar tillsammans med en annan lärare + fyra förvirrade 15-åriga sommarjobbare!

Eleverna känns dessutom överraskande väldigt produktiva och motiverade. De verkar uppskatta skolan och de verkar tycka att skolan ändå är ganska rolig (även om många av dem inte vill medge det!)

Nä, nu kallar sängen och jag ska förbereda mig inför morgondagens arbete.

Just det, ja. En sak till: Jag slipper planera! Eleverna har redan material som de har fått tilldelat från sina ordinarie lärare. Ännu en anledning att tycka om sommarskolan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar