torsdag 25 augusti 2011

Dagens arbetslagsmöte


Arbetslagsmötet. Klockan 14.48. Skolans bibliotek.

Frilansande pedagogen: "Jo, jag har fixat ihop en blogg till oss i fyran och tänkte testköra den nu under terminen."

Bitter, trött och gammal lärare: "Okej..."

Fp: "Ja... Tanken med bloggen är då att jag och eleverna ska få chansen att berätta lite om fyran, vårt arbete, vad vi har lärt oss, vad vi har för oss, ge ut framtida information om kommande utflykter eller liknande och så vidare."

Bitter, trött och gammal lärare: "Ojojoj..." (suckar)

Fp: Jag tänkte också lägga upp lite annan information om klasserna i övrigt, kanske skriva veckans planering på bloggen och eventuella projekt.

Bitter, trött och gammal lärare: "Ja... Här ser man verkligen en ung, stark och pigg lärare. Men vänta du bara några år när du har jobbat ett tag. Då kommer det inte att finnas samma energi eller kraft, ska du se. Hahaha!" (sarkastiskt skratt)

Fp: "..."

Den dag då jag tröttnar och inte längre gillar mitt jobb så kommer jag att göra följande saker:

1. Byta arbetsplats.
2. Ta tjänstledigt (och göra annat under tiden).
3. Byta jobb

Annars.

Skönt med fredag imorgon. Då blir det fredagsslips och elevens val på slutet. Ett skönt och bra slut på veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar