söndag 26 september 2010

Ännu en skön söndag...

Jag gillar söndagar. På söndagar brukar man vara ledig och det är också dagen innan arbetsveckan vilket gör att man lättare kan tacka nej till diverse upptåg. Det bästa med söndagarna är att man brukar få tid över till att göra sådant som man under veckans gång har skjutit upp.

Så idag, på denna sköna söndag, har jag fått tid till att göra mycket av det som jag under veckan inte har hunnit göra. Jag har städat, dammat, moppat, diskat och (äntligen) vikt tvätten. Jag har även haft tid att få sätta mig ner med min underbara Nintendo Wii och spelat lite verklighetsbefriande spel. Och så jag har självklart hunnit surfa runt på det vida nätet.

Lite härlig söndagsläsning har ni här:

Inget kan skada SD mer än en öppen och saklig debatt - En kolumn skriven av en av landets mest omtalade och beryktade personer. Jag gillar honom skarpt för hans klockrena kolumner i Aftonbladet och självklart för hans välskrivna romaner (framförallt böckerna om tempelriddaren Arn!)

Vi i Sverige - En blogg som regelbundet och dagligen diskuterar och belyser problemet med den ökade främlingsfientligheten som råder i landet. En oerhört välskriven och intressant blogg som jag ofta besöker.

Elvis - Nej, jag tänker inte på "The King". Jag menar självklart Metros härliga seriestripp som man varje dag kan läsa i tidningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar