söndag 5 september 2010

En seg söndag...

Så var det söndag. Kristendomens heliga dag under veckan. Idag ska vi vila, tänka efter lite vad vi vill med livet, kanske gå på gudstjänst och därefter invänta söndagsfilmen på TV4.

För mig själv verkar inte mycket hända. Jag fick in valkuverten i fredags. Sitter här och tänker efter när jag ska rösta - och vilka jag ska rösta på. Har förstås redan bestämt mig, men jag vill i år delta i personvalet också.

Var inne på valpejl.se och gjorde testet för att se vilket/vilka parti/-er jag sympatiserade mest med. Resultatet var lite oväntat. På förstaplatsen låg Feministiskt initiativ (!) och på en stadig tvåa låg Socialdemokraterna.

Annars så har jag lite småångest över ifall jag ska fortsätta söka jobb eller inte. Och så måste jag ringa Arbetsförmedlingen och berätta för dem att jag har fått jobb. Nu när jag tänkt efter lite så har jag kommit fram till att Arbetsförmedlingen inte var till någon nytta alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar