tisdag 21 september 2010

Vi kör på pedagogisk gräsrotsnivå!

Saker och ting känns bra just nu. Både i det privata livet såväl som mitt jobbliv. Fast visst hade saker och ting kunnat vara bättre:

T.ex. så hade det varit bättre om det rödgröna laget hade vunnit valet så att Sverige hade kunnat återgå till ett mer solidariskt, mer humant och politiskt varmare land. Ett land där man låter medmänsklighet och rättvisa gå före vinst och privata intressen. Istället så sitter de blåa kvar i makten och ett äckelparti såsom Sverigedemokraterna kom in i riksdagen. Jag och min sambo fröken L satt och förfasade oss över att SD faktiskt fick fler röster än Vänsterpartiet och Kristdemokraterna fick.


Men nu står vi här ändå och det finns inget att göra förutom att gilla läget. Det vi kan göra - på gräsrotsnivå - är att försöka visa oss fortsatt solidariska mot varandra, att vi ser efter våra medmänniskor och att vi försöker göra detta land lite bättre med de medel var och en har. Jag kommer därför att jobba på en pedagogisk gräsrotsnivå!

Själv så stortrivs jag på mitt nya jobb i Squashskolan. Jag jobbar fyra dagar i veckan med min underbara förberedelseklass bestående av 16 elever - alla av dem med bakgrund från alla världens hörn. Vi skrattar, vi gråter, vi skojar, vi skämtar, vi jobbar och vi lär oss tillsammans varje dag som går. Jag känner verkligen att jag går till jobbet med ett leende och jag tycker att arbetsdagarna går bortskämt fort förbi. Så som det ser ut nu så har jag alltså jobb ända tills julen.

Men imorgon är det onsdag och då kommer jag att jobba på Kiwiskolan med mina glada årskurs 4-elever. Det blir också en rolig dag med skogsvandring, matsäck (det var längesen man hade!) och diverse lekar.

Och visst brukar maten, som man har med sig i en matsäck, ALLTID smaka bättre än den annars gör?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar