torsdag 14 oktober 2010

Första dagen på nya jobbet avklarat!

Så var första dagen med 4a i Squashskolan avklarad. Och allting flöt på tämligen bra utan några större svårigheter. Det är alltid tacksamt och roligt att få undervisa elever i de lägre åldrarna. Dessa barn är oftast mer nyfikna, tycker bra om skolan och vill gärna lära sig vilket gör att undervisningen vanligtvis inte känns alltför svår.


Trots att det mesta känns bra och spännande så är jag ändå lite ängslig och orolig inför frågan kring vad jag egentligen ska lära ut, hur min planering ska se ut och hur jag ska lägga upp mina lektioner. Jag har fria händer och jag får i stort sett planera och lägga upp mina lektioner precis som jag själv vill. Men ändå känner jag mig ständigt småstressad och förvirrad.

Och den här jäkla förkylningen som jag nu har haft i över en vecka gör inte saker och ting lättare eller bättre. Jag har nu under flera nätter ofrivilligt nog vaknat upp av min djävulska rethosta.

Men vi är ju alla barn i början. Speciellt frilansande pedagoger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar