onsdag 6 oktober 2010

Min eländiga hälsosituation

Mycket som händer nu. Ber om ursäkt för mitt dåliga uppdaterande. Jag har helt enkelt inte orkat skriva. Den förberedelseklass som jag just nu arbetar med tar all min kraft och energi. Varje dag är en kamp och varje dag kommer jag hem helt utmattad.

Missuppfatta mig inte nu. Jag gillar mina elever i förberedelseklassen och jag tycker att de oftast är väldigt härliga, underbara och goa. Men de tar verkligen musten ur en. Ärligt talat så ska det bli skönt nu när jag börjar min nästa tjänst (i samma skola) i en "vanlig" klass: årskurs 4. Förberedelseklassen var och är en otrolig erfarenhet och det är ett starkt pedagogiskt test för den som vågar sig på det.

Annars har det hänt en hel del. Men eftersom jag just nu inte orkar rabbla igenom allt så tar jag istället och skriver lite om min eländiga hälsosituation.

Jag har ont i halsen, det kliar ständigt i näsan, jag nyser regelbundet, har muskelvärk på morgnarna, känner mig öm i bihålorna, varm i kroppen och runt ögonen, det rinner ur näsan - och det viktigaste - jag tycker synd om mig själv. Med andra ord: Jag är förkyld.

Imorgon gör jag min sista dag i förberedelseklassen. Nästa vecka på torsdagen börjar jag min nya tjänst som kommer att pågå hela höstterminen tills jullovet börjar. Därefter så får vi se vad ödet har att erbjuda mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar