tisdag 12 oktober 2010

Limbo... Och lite stress...

Det finns tre hälsotillstånd här i livet.

1. Man är så pass sjuk att man inte kan jobba så man måste stanna hemma.
2. Man är lite sjuk, men tillräckligt frisk för att tvinga sig till jobbet.
3. Man är fullt frisk.

Av dessa tre tillstånd så föredrar jag alternativ 1 och 3. Antingen så är man väldigt sjuk, feberfrossa och feberdrömmar, vilket gör att man kan vara hemma med gott samvete eller så är man fullt frisk och livet rullar på som vanligt.

Just nu befinner jag mig i alternativ 2. Jag befinner mig i limbo. Jag är småsjuk hela tiden, jag hostar under oregelbundna perioder, har ont i bihålorna och andra typiska förkylningssymptom och det känns om om jag går på sparlåga resten av dagarna. Jag går runt med en svag förhoppning om att sakta men säkert tillfriskna så att jag kan återgå till vardagliga rutiner.

Men inget här i livet är lätt så vad man än gör så måste man kämpa - mer eller mindre. Och på tal om svåra saker och saker man måste kämpa med. Om två dagar börjar min nya heltidstjänst vilket innebär att jag redan nu borde preliminärt börja planera för de 10 veckor som jag ska vara med dem.

Det känns - av någon outgrundlig anledning - lite stressat faktiskt. Jag vet inte riktigt vad vi ska gå igenom, jag vet inte hur mycket de vet ännu och jag vet inte hur jag ska planera för de lektioner som jag har noll erfarenhet i. T.ex. så är jag helt vilsen när det gäller musiklektionerna. Jag har inga som helst musikaliska talanger, behärskar inga musikaliska instrument och besitter inga som helst kunskaper i musik (bortsett från lite musikhistoria).

Så idag har jag därför intalat mig själv om att försöka börja planera lite inför de tio kommande veckorna.

Denna blogg blir mitt inofficiella kontrakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar