torsdag 5 augusti 2010

Första mötet med Arbetsförmedlingen...

Idag har jag varit hos Arbetsförmedlingen. Det var min första erfarenhet och möte med Arbetsförmedlingen någonsin och jag måste ärligt säga att det var... Oväntat positivt! Jag skrev in mig för några dagar sedan enbart för att jag ville registrera mig i deras vikariepool och därmed verifiera mina uppgifter (examensbevis, anställningsbevis, arbetsintyg etc.).

Jag var där i god tid, satte mig ner i en av deras obekväma stolar och spanade in den bistra omgivningen. Folk är inte glada på Arbetsförmedlingen. De anställda som jobbar där är småstressade och småirriterade (och lite elaka ibland faktiskt) medan de arbetssökande är bittra, ledsna eller uppgivna. Givetvis finns där en del positiva människor också som rör sig - men dessa syns inte lika mycket i mängden.

Jag ropades upp till slut och så körde vi igång.

Vi pratade om min situation. Vi gick igenom mina betyg, anställningsbevis, arbetserfarenheter och vad jag hade för mål och hur jag skulle uppnå mina mål med hjälp av en handlingsplan. Därefter kom saker som alfakassa upp, jobbcoach och annat jobbrelaterat. Detta kom jag och min kära handläggare Margita (jag hittar inte på namnet!) fram till:

HANDLINGSPLAN FÖR FRILANSANDE PEDAGOGEN
Mål: Hitta jobb.
Hur: Genom att söka jobb.
Metod: Söka jobb på arbetsförmedlingen.se eller andra bemanningsföretag.
Tidsram: Hitta jobb så fort som möjligt.

Imorgon blir det jobbintervju med A-skolan. Vi håller tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar