måndag 23 augusti 2010

Jobb imorgon!

Det har varit mycket i gång de senaste dagarna... Nej, de senaste veckorna faktiskt. Jag och fröken L har haft konstant besök hos oss i flera veckor under sommaren. Men nu är alla äntligen hemma hos sig själva igen och vi är nu tillbaka i vardagen.

Själv har jag haft flera projekt igång. Det blev visst inga lärarjobb trots att jag sökte som en idiot, var på flera intervjuer och gjorde flera goda intryck. Istället blev det jobb... på postterminalen i Härryda - en ort nånstans utanför Göteborg. Jag kommer att packa, bära runt och sortera post. Och det känns väl så där... Det känns skönt å äntligen få något jobb igen, men det känns mindre kul att jag åter igen kom en bit ifrån den pedagogiska korridoren.

Men jag får se det positivt. Detta jobb har jag fått genom bemanningsföretaget Proffice och jag kommer att få jobba där minst 3-5 dagar i veckan. Efter inlärningsperioden - då jag har lärt mig grunderna och fått in rutinen kring detta nya jobb - så ska jag försöka hitta några endagsvikariat här och där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar