söndag 8 augusti 2010

Pokerkväll

Ikväll har jag och ett par goda vänner haft pokerkväll. 20 kr insats för att "köpa in sig" och Texas Holdem Poker med blinds som höjs var tionde minut. Det var trevligt, spännande och kul. Men det är inget som jag gärna gör varje dag då jag tycker att poker i många fall är stressigt och psykiskt jobbigt i längden.

Jag skulle nog aldrig kunna leva som pokerspelare. Redan nu när jag spelar med mina vänner - där insatsen endast är 20 kr - så känns det ändå väldigt stressigt och nervöst när saker och ting väl börjar hända. Tänk de pokerspelare som spelar på proffsnivå. Tänk vad ett osäkert och stressigt liv de lever. Nej, tack, säger jag.


Lite intressant information om Texas Holdem poker.

Ingen vet exakt när Texas Holdem "uppfanns" men enligt legenden så spelades det första Holdem-spelet i Robstown, Texas. Enligt myterna så uppfanns spelet av cowboys som var ute i öken och hade tråkigt. De hade endast en kortlek och kunde därför inte spela 5-kortspoker. Därför uppfann de Holdem så att alla kunde spela tillsammans och samtidigt.

1 kommentar: