fredag 8 maj 2009

Min lediga vardag

Varje morgon far fröken L ut ur lägenheten likt en stressad tornado på väg mot en Bruce Springsteen-konsert. Hon behärskar tyvärr inte den ädla konsten att kunna utnyttja den korta och begränsade tid man har på sig att göra sig i ordning för dagens tjänstemannajobb. Istället så stressar, skriker och svär hon tills den stund hon tar på sig skorna och slänger iväg en puss åt mig som Maud Olofsson slänger iväg en puss till Centerpartiet innan hon stressar sig vidare till ett möte med Freddan Reinfeldt och Moderaterna.

Annars händer inte så mycket under min vardagar. Jag åker frenetiskt med spårvagn fram och tillbaka till diverse destinationer på jakt efter olika artiklar till min tomma lägenhet. Vissa saker som är så självklara, har jag inte.

Och inte nog med att jag saknar mycket grejer i hemmet. Min plånbok tar storstryk av mina stundtals sporadiska inköp av allehanda artiklar. Å andra sidan så intalar jag mig själv att det är lika bra att jag tar itu med dessa ärenden innan jag börjar jobbet på heltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar