söndag 31 maj 2009

Ja, det är varmt nu...

Vad hände? Flög tre dagar förbi bara så där? Ja, jag tror det gjorde det. Sommartider nalkas och värmen slår en lika hårt som en spark i skrevet utförd av Zlatan. Jag vet att det är illa att man klagar över att det är varmt eller när det är riktigt fint väder.

"Åhhh, va varmt det är idag. Jag döööör!" är typiska saker som varje svensk tänker när sommaren plötsligt anländer men som man ej vågar yttra högt då man är rädd för att verka otacksam över vädret. Fint väder, värme och sol är några saker som vi svenskar skattar väldigt högt och som vi ogärna klagar över - men som vi önskar att vi kunde.

Men jag ska faktiskt vara lite kontroversiell och säga det rakt ut. Fan va varmt det har varit idag! Inte sån här "åh-va-skönt-varmt-det-är-ute"-varmt utan snarare "argh-mina-kallingar-klibbar-fast-sig-i-arslet"-varmt.

Så där. Nu var det sagt. Nu kan jag gå vidare till annat. I fredags firade jag och Black Jack-gänget att vi hade fullgjort utbildningen och att samtliga var godkända. Det blev lite rusdrycker i offentliga - men härliga - parkplatser och det blev mycket trevligt snack och skoj med gänget.

Lördagen spenderades hos en kär vän som tagit examen (nej, inte studenten) efter några års studier i KY-högskolan (heter det så?). Härligt å komma ut i arbetsmarknaden mitt under lågkonjukturen. Över 46.000 människor har varslats de senaste fyra månaderna, avslöjar arbetsförmedlingen i en ny undersökning. Jobbkrisen håller i sig och bostadsbristen har nu blivit ett vardagligt inslag. Samtidigt är världsekonomin ganska förlamad och ingen vet exakt när - eller om - vi kommer ur krisen. Det kanske egentligen inte är någon kris. Det kanske bara är så här det ska vara. Det kanske är så att andra länder i en annan del av världen (ASIEN!) går om västvärlden och att vi inte riktigt har insett det.

Men nu ska vi inte vara så där. Jag är säker på att fröken T kommer slå sig in i arbetsmarknaden som en stor, stark och hänsynslös amerikansk football-spelare. Tack för senast och lycka till!

Annars då? Jo, det har varit en härlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar