måndag 4 maj 2009

Sista veckan i Karlstad

Den här veckan blir min sista vecka i Karlstad. Jag hade tänkt jobba en massa de kommande dagarna, men tyvärr verkar telefonen ganska lugn och de ringer inte in mig från något jobb alls. Donken verkar ha trott att jag redan har flyttat och skolorna har redan fyllt upp de lediga passen med andra ivriga vikarier.

Så därför städar jag och gör i ordning de sista sakerna i lägenheten istället. De gamla kursböckerna som jag inte lär ha någon som helst användning för alls i framtiden har jag lämnat in till Campusbokhandeln i hopp om att få dem sålda och kanske få någon extra slant för. Campusbokhandeln är ett utmärkt initiativ. De tar emot ens gamla kursböcker och säljer dem därefter åt andra studenter till ett förmånligt pris.

Adressändringen är utförd. Städkontrollen utförs imorgon förmiddag. Tvättstugenyckeln ska returneras. Frysen håller på att frostas av och de mest oåtkomliga utrymmena i lägenheten har skrubbats kliniskt rena. Det enda jag egentligen gör nu är att räkna in dagarna tills jag äntligen kan stationera mig i Göteborgs fantastiska och fabulösa förorter i hopp om att förändra mitt liv.

Väskan är packad, lägenheten är öde och kylskåpet är tomt. Efter städkontrollen imorgon åker jag in till Donken och skriver på några papper, tackar för mig och gör mig redo för att åka. Det känns faktiskt lite vemodigt när jag tänker på att jag snart lämnar Karlstad helt och hållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar