fredag 30 januari 2009

Finanskris?

Bah... Alla snackar om finanskris. Jag har fan haft finanskris hela tiden. Det var på tiden att världen kom ner i min takt. Då känner man sig inte lika fattig heller. Dessutom känner jag inte av någon särskild finanskris. Går vi tillbaka i tiden, Europa under 1930-talet exempelvis, då kan vi snacka finanskris. Som i Tyskland då den tyska valutan bokstavligt talat blev lika mycket värt som koskit - där snackar vi finanskris!



Mycket jobb just nu. McDonalds ringer in varje dag och jag tar tacksamt emot de timmar jag får. Lärartjänst? Nja... Lärarvikariat åtminstone? Nehej, inte det heller. Varför inte?

Jo, i Karlstad - där jag har mitt fäste tills vidare innan jag hittar något halvtaskigt boende i Göteborg (vilket för övrigt i nuvarande läge känns ganska hopplöst) - har de infört ett gemensamt lärarvikariepool. För att få vikariera i någon av kommunens många skolor blir det snart krav på att man ska vara registrerad i den gemensamma poolen.

Jag har hört av mig till dem, men har inte fått något svar. Senast vi pratade så ville de att jag skulle skicka in mitt examensbevis. Synd att jag inte har fått examensbeviset. Jag har inte ens ansökt om den - och det är inte för att jag är lat eller så. Nej, jag kan enbart ansöka om beviset så fort de långsamma självgoda akademiska torrgubbarna har rättat mina torftliga uppsatser.

Tills vidare sliter jag hos Donkan i väntan på bättre tider... Trevlig helg på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar