lördag 17 januari 2009

Att hjälpa folk flytta - en plåga

Nu är jag hemma hos familjen i Ängelholm en vecka. Hade inte tänkt mig stanna här längre än ett par dagar. Men eftersom lillebror Q ska till Japan för utomlandsstudier under en tid, så ansåg farsan min att det vore fint att ha hela familjen samlad under ett och samma tak för en gångs skull.

Har spenderat hela dagen med att skura, städa, moppa, diska, torka och bära Q's smutsiga studentlya (som han nu sagt upp). Därefter väntade en 6 timmars lång bilresa.

Jag hatar att hjälpa folk flytta. Det är ett av de tråkigaste sakerna man kan göra. Det värsta med det är att man inte alltid kan säga nej när vänner eller familjemedlemmar frågar.



"Hej, kan du hoppa nerför en klippa åt mig, rulla runt i brännässlor, simma med brännmaneter och borsta tänderna med en tallgren?"

Översättning:

"Kan du hjälpa mig flytta?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar