torsdag 12 februari 2009

Boende i Göteborg - en paradoxal kamp!

Min kära fröken L var nära att ordna ett boende (lägenhet i andrahand) i Göteborg åt mig idag. Personen som tänkte hyra ut tänkte dra till Örebro på grund av något jobberbjudande där borta.

Men tyvärr blev det inget. Denna person som tänkte hyra ut sin lägenhet till mig tyckte att det kändes obehagligt att hyra ut till någon som inte ens hade ett fast jobb - trots att fröken L (och jag) lovade och svor dyrt och heligt att jag skulle betala hyran i tid (till och med tre månader i förväg!), att jag skulle vara skötsam och ordningsam. Men ack, all vår ansträngning var förgäves.

Här kommer det lustiga.

Jag kan inte få hyra hennes lägenhet ifall jag inte har ett jobb - alltså en fast inkomst. Och jag kan inte få ett jobb (en fast inkomst) i Göteborg ifall jag inte har ett boende där. Hmm... Vi lever minsann i en tuff tid.

1 kommentar:

  1. Tja :D. fan, du verkar ju leva live o allt :D. Shiiiet. Hoppas du fixa lägenhet i gbg innan jag kommer hem,då kan jag hälsa på direkt när jag kommer tillbaka :D

    SvaraRadera