lördag 21 februari 2009

Lugna lördagar...

Igår var jag och fröken L i Göteborg. Vi har varit där över helgen och hälsat på en massa goda vänner. Det var faktiskt oväntat avslappnat och skönt att få åka iväg lite och komma ifrån den tråkiga och trista vardagen för nån dag bara.

Och på tal om tråkiga och trista saker... Melodifestivalen - varför har det plötsligt blivit en stor nationell fest? Varför skriver media 10 helsidor om detta i fredagsupplagan och varför är där så fruktansvärt mycket snack om vad de har för kläder, vad de åt till frukost innan uppträdandet eller vad de gillar för pålägg på sina smörgåsar?!

Tyvärr, jag tillhör den skara som inte hoppat på melodifestivaltåget och jag bryr mig faktiskt inte det minsta.

Däremot tillhör jag absolut den stora folkskaran som gillar lugna lördagar. En soffa, myskläder och något bra TV-program och jag har allt jag behöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar