söndag 8 februari 2009

Frilansande pedagogen - redo att rycka in när som helst, var som helst och hur som helst!

Imorgon är det måndag. Det innebär att en ny vecka är på ingång och ännu en skolvecka som skall plogas igenom. Som jag i tidigare inlägg har konstaterat så är jag nu inskriven i den kommunala gemensamma vikariepoolen. Det innebär att jag nu ska vara redo att rycka in, när som helst, var som helst och hur som helst - så fort skolorna ringer mig.

Om skolorna ringer mig...

För det vet jag inte. Det enda jag vet är att jag kanske ska rycka in imorgon, men endast ifall någon lärarkollega där ute blir hastigt influensasjuk, tillfälligt sinnesrubbad eller kanske snubblar och sträcker vadmusklerna under den tidiga morgonduschproceduren då denne sträcker sig efter den efterlängtade tvålen.

Och som avslutning citerar vi den fagra fröken Lisa Ekdahl.

Vem vet [ifall jag får vikariera imorgon]? Inte du.

Vem vet [ifall jag får vikariera imorgon]? Inte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar