söndag 22 februari 2009

Intressant reportage om SD

Aftonbladet har under veckans gång gjort en seriös och väldigt välskriven serieartikel om det omtalade partiet Sverigedemokraterna. Har ni inte redan läst reportaget om SD så rekommenderar jag er starkt att göra detta.

De flesta medier som har försökt på sig rollen att "granska" SD har vid flera tillfällen fallit platt då de uppenbarligen har försökt eller velat "svartmåla" partiet. Missförstå mig inte, jag är strikt emot SD och allt som de står för. De får påstå vad de vill och de får snacka hur mycket skit som helst - men i grund och botten så vet jag att de står för främlingsfientliga åsikter och det är något som jag aldrig kan sympatisera med eller hålla med om.

Det enda sättet att motarbeta SD är ifall man gör en tydlig och faktamässig granskning av partiet, tror jag. Man måste ställa partiet mot väggen, fråga dem vad de vill nå ut med sin politik, hur de tror att det ska utformas och vad de ser för fördelar (respektive nackdelar) med det.

Jag menar... Om de nu är så fruktansvärt främlingsfientliga att de vill slänga ut alla människor som har ett icke-europeiskt efternamn (ja, läser man mellan raderna så kan man snabbt se att SD är mest främlingsfientliga mot människor som är icke-europeiska, fast det är ju förstås min tolkning) - jag undrar då vad som skulle hända med landets ekonomiska situation och näringsliv, men det är förstås en avlägsen fråga...


Det som är ännu mer irriterande är att ingen av våra etablerade partier verkar våga konfrontera dessa. Vad har SD egentligen å komma med förutom "enkla lösningar" på svåra problem? Hur ska det genomföras?

Bemöt dem med fakta, kunskap och information så lär hela partiet falla som ett nedhugget träd.

Granskningen av Sverigedemokraterna hittar du här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar