onsdag 17 november 2010

Halva veckan redan...?

Har mer än halva veckan redan gått? Ja, det ser ut som det. Jag känner verkligen hur dagarna bara sveper förbi mig medan jag står vid sidan och bara glor medan det sker.

Men det känns bra nu. Skolorna jag jobbar på gillar mig och jag känner mig ändå ganska eftertraktad i den pedagogiska världen. Rutinerna börjar sätta sig, jag känner eleverna bättre och arbetet känns både stabilt och säkert. Jag gillar det jag gör och jag vad jag gör just nu.

Det jag inte gillar dock är morgnarna. Det är oerhört tungt och jobbigt att slita upp sin zombieliknande kropp om morgnarna eftersom mörkret hänger över oss likt ett tjockt täcke. Varje morgon blir därför en kamp trots att jag vet att jag har nära till jobbet.

Och varje morgon förbannar jag mig själv för att jag inte har gått och lagt mig tidigare om kvällen. Klockan är just nu 22.30. Jag har fortfarande inte gått och lagt mig.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Vill tipsa dig om att www.skoljobb.se söker bloggare som, liksom du, gör karriär inom pedagogisk sektor. Nu har du chansen att berätta om dina arbetslivserfarenheter inom skolvärlden och på så sätt nå ut till en större målgrupp samtidigt som du delar med dig av dina erfarenheter. På detta sätt når du enkelt en målgrupp inom samma bransch som dig själv och låter dina texter inspirera och engagera andra. Tror du att detta skulle vara intressant för dig? Kontakta mig gärna om du har några frågor!

    Hälsningar Anna
    www.skoljobb.se

    Ps. Snart blir det ljusare igen... ;)

    SvaraRadera