torsdag 5 mars 2009

7 minuter

Idag har jag varit på lägenhetsvisning i Göteborg. Det var min första lägenhetsvisning någonsin och jag visste inte riktigt vad som väntade. Väl på plats visade det sig att endast två sökanden (kan snabbt även tillägga att sex personer hade tackat ja till lägenheten) hade besvärat sig att närvara på visningen, jag och någon medelålders man från Kristianstad.

Bovärden anlände några minuter för sent. Vi steg in i bostaden. Tog några varv runt i lägenheten. Konstaterade ett par saker. Pekade på toaletten. Stampade i vardagsrummet. Pillade på väggen. Kollade ut genom fönstren. Skrev på ett papper. Och så gick vi ut ur lägenheten.

Hela proceduren varade i 7 minuter.

Resan till Göteborg tog 3 timmar. Och 3 timmar tillbaka till Karlstad. Jag hade tagit lägenheten oavsett om jag hade sett den eller inte. Men enligt bovärden så prioriteras de personer som gör sig besväret och tar sig tiden att närvara på visningen. Vi var två personer på visningen. Innebär detta att jag har 50% chans till lägenheten?

Imorgon eller på måndag kommer jag att få besked ifall jag fått lägenheten eller inte. Vi håller tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar