lördag 14 mars 2009

Hört och sett på nattbussen - Del I

I går på nattbussen klockan 03.00 i Karlstad, på väg hem från ett jobbigt pass på Donken.

En lång kille i 20-årsåldern stiger in i bussen med enbart en t-shirt på sig.


"Öh! Kolla vem som tror att det är sommartid just nu!", brölar en kille på bussen och pekar med långfingret mot den stackars frusne unge mannen som precis steg in.
"Äsch, fan va arg jag är. Nån jävel snodde min jacka!" svarar killen i t-shirt och frustar vilt omkring sig. Hans ögon är lika virriga som en höna på väg mot slakthuset och hans ilska är likt en brunstig tjur.
"Va?! Hur då?!" frågar hans kompis nyfiket och tar en stor tugga på sin hamburgare som han uppenbart köpt från Burger King. Lukten av den dåligt dressade hamburgaren sprider sig längs passagerarlinjen.
"Ja, när jag stod i garderoben i Nöjesfabriken så tvekade jag och då trodde inte vakterna att det var min jacka så då slängde de ut mig!" svarar killen i t-shirt och skrattar nonchalant så att andra resenärer på bussen förstår hans nonchalans.
"Hur såg din jacka ut?" fortsätter hans kompis och tar sista tuggan av sin kladdiga burgare.
"Öh... Svart... Brun... Och fickor...." säger killen i t-shirt och stirrar ner i golvet.


Inget slår nattbussen en fredag- eller lördagskväll... Mänskligheten triumferar och hennes intelligenskvot sänktes med ett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar