måndag 9 mars 2009

Tillbaks på ruta ett...

Idag fick jag samtal från ett jobb som jag hade sökt i Göteborg. Jobbet var som ungdomsledare åt fyra killar i åldrarna 14-15. Det speciella med detta jobb var att dessa fyra killar var från Stockholm och att de alla var skådespelare. Skulle jag få jobbet så skulle jag jobba på halvtid, ha ganska flexibla arbetstider och agera personlig assistent och privatlärare för dessa killar.

Tjänsten var kortvarig och skulle innefatta ungefär 1½ månads arbete. Dessutom var intervjun redan imorgon vilket innebar ännu en jobbig tågresa ner till Göteborg. Men jobbet lät intressant och jag såg nästan fram emot intervjun.

Samtidigt skulle jag få ett samtal under veckan där jag skulle få besked ifall jag skulle få ett andrahandskontrakt på en lägenhet eller inte. Mycket låg nu på spel och jag kände åter igen att jag var på väg någonstans.

Men nej. Jag fick inte lägenheten. Och då blev jag tvungen att tacka nej till jobbet också. Och som Patrik Isaksson en gång sjöng.

Tillbaks till ruta ett...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar