tisdag 24 mars 2009

Min produktiva dag

Göteborg

07.45
Två smörgåsar och en varm kopp te noga förberett av min gode vän Krille fick bli starten på denna långa dag. Det blev inte många timmar sömn i natt eftersom vi båda satt uppe sent och snackade... om manliga saker förstås.

08.10
På väg mot bussen som ska ta mig in mot centrum. Det är kallt och kyligt i Göteborg denna dag och på radion hör jag att det har varit lite tumult. Ett potentiellt bombhot hänger över staden då någon har sett en mystisk kartong (det är vad de sa i radion åtminstone) stå helt ensam i någon spårvagnshållplats.

09.00
På plats för gruppintervjun. 10 personer sitter inne i ett trångt konferensrum och stirrar intresserat mot en välgjord PowerPoint-presentation som kortfattat går igenom jobbet, dess arbetssysslor och om företaget etc.

11.30
Intervjun är över. Vi skriver på en massa papper, signerar det ena och det andra formuläret, får hem några andra formulärer och får veta att vi ska skicka tillbaka en massa andra papper. Besked får vi efter påsk.

12.00
Jag står utanför lägenheten som jag ska på visning på och väntar på mäklaren. Han anländer i en en snygg vaxad Audi-bil. På registreringskylten står det "MÄKLAR'N". Vi går in i lägenheten. Jag blir helt till mig och börjar inse att det här faktiskt kan bli mitt. Allt är så perfekt. Nära till centrum. Bra område. Fin lägenhet. Rymligt och nyrenoverat. Fina rum och fint kök. Vad mer kan man önska sig?

12.10
Jag och fastighetsvärden pratar om läget och vad det är han går efter när han väljer vem som ska få lägenheten. Tydligen så har 7 andra personer blivit erbjudna lägenheten. Fem av dessa av sju hört av sig för visning. Och sen... blir det ren lottning ifall jag får hyresrätten eller inte. Vi håller tummarna!

13.00
Sushi-lunch med Krille. Vi snackar och pratar ut om situationen. Han ser fram emot att jag flyttar till Göteborg. Därefter åker Krille hem till sig. Vi kramar varandra på ett grabbigt vis och slår varandra lite på axeln för att markera detta extra noga. Jag är glad över att jag har en sådan god vän, en barndomsvän om man så vill säga, som honom och det ska bli kul att få bo i samma stad snart.

14.40
Fröken L ringer och jag berättar om min dag. Hon lyckönskar mig med all kraft hon besitter. Jag är så glad över att jag har henne.

15.07
På tåget. 3 timmar resa framför mig. Min själ och tålamod får en mental diarré av tanken att åter igen behöva sitt på tåget från Göteborg till Karlstad.

Karlstad

19.00
Hemma igen i min ostädade och tråkiga lägenhet. Kikar i epostlådan så fort datorn är igång igen. Ser att ännu ett erbjudande på en lägenhet har trillat in. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar