söndag 1 mars 2009

Jodå, jag lever!

Såååå... var man äntligen hemma hos sig själv igen. Ifall ni har undrat varför jag har varit så snål med inlägg de senaste dagarna så är det helt enkelt för att jag har varit iväg. Tillsammans med Fröken L och hennes familj har vi besökt hennes moster som bor någonstans bland Smålands skogar.

Det var trevligt och det var stillsamt.

Men nu är jag tillbaka i vardagen och det är en del saker som måste tas itu med. Jag måste fixa lite grejer inför lägenhetsvisningen på torsdag i Göteborg. Visningen börjar klockan 10.00 på plats vilket innebär att jag måste åka dit dagen innan och övernatta hos någon av mina goda bekantskaper.

Åtta personer har blivit inbjudna till visningen och om nu alla ska få en chans till hyresrätten så måste jag på något vis sticka ut. Därför kommer jag att höra runt lite och se ifall där finns något jag kan göra för att öka mina chanser till lägenheten. Jag kanske kan erbjuda mig att betala tre månaders hyra i förväg? Eller kanske fixa något rekommendationsbrev från något jobb eller arbetsgivare? Eller varför inte gå dit i en dyr skräddarsydd kostym, snygga skor och flottig slips och bärande en läderportfölj vid sidan och därmed ge intrycket av att jag är väldigt rik och framgångsrik?

Jag måste även fortsätta mitt intensiva jobbsökande och jag måste eventuellt börja förbereda mig för en flytt. Gamla kursböcker ska skickas in till Campus-bokhandeln och gamla möbler från min nuvarande lägenhet skall eventuellt säljas, ges bort eller säljas.

Hoppas ni har haft en lika trevlig helg som jag. Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar