måndag 6 april 2009

Göteborg, here I come!

Klockan 10.00 var jag på Hammarkullen för att kolla på en lägenhet. Efter visningen fick jag reda på att jag var den enda som tackat ja till visning och därför var sannolikheten till att jag skulle få lägenheten väldigt stor.

Hammarkullen ligger ute vid Angered en bit utanför Göteborgs centrum, ungefär 15 minuter med spårvagn. När jag satt på spårvagnen tillbaka hem till Bagges lägenhet kände jag mig en aning osäker på om jag skulle ta lägenheten då jag tyckte att den såg en lite förfallen ut och jag inte riktigt gillade området.

Men så ringde plötsligt telefonen igen när jag satt på Bagges slitna soffa.

"Hej, det här Hyresvärden. Är du fortfarande intresserad av den där lägenheten ute i Bergsjön som du var på visning för någon månad sedan?" berättade rösten på andra sidan luren.
"Uhm... Va?" frågade jag och trodde att det var hyresvärden för lägenheten ute i Hammarkullen.
"Det visade sig att den personen som hade blivit erbjuden lägenheten nu drog sig ur i sista stund vilket gör att den lägenheten som du sökte innan nu blir tillgänglig."
"Jaha..."
"Så vad säger du? Är du intresserad av att teckna kontrakt redan nu, den 16 april?"

Så nu sitter jag här. På Bagges slitna soffa. Lätt chockad. Glad. En aning exalterad.

Och snart bär det av till Göteborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar