torsdag 30 april 2009

Tusenfemhundrasextio kronor för att flytta ut

1560 kronor.

Så mycket måste jag betala för att flytta ut från min gamla lägenhet i Karlstad. Jag har precis haft min besiktning. En äldre herre med glasögon steg in vid 10-tiden och började genast kika omkring i lägenheten. Han petade på det ena och det andra, öppnade alla skåp och tände alla lampor. 7 minuter senare fick jag skriva på ett formulär. Längs ner till höger om formuläret stod det 1560:- i debiteringsavgift. Lägenheten skall tapetseras om och ugnshandtaget skall repareras.

Och jag skriver på som den sanne och gode hyresgästen jag är. Självklart ställer jag mina frågor och påpekar några saker som jag kommer i underfund med under besiktningens process. Men när det väl är dags att skriva på, då gör jag det gladeligen utan några större klagomål.

Urk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar