onsdag 8 april 2009

Snabba ryck nu!

Igår sa jag upp min lägenhet. Det hela gick väldigt smidigt till. Jag gick in till fastighetsbolaget och berättade kort och koncist att jag tänkte flytta ut ur min nuvarande lägenhet och att jag därför ville säga upp den. Sedan så var det bara att skriva på några papper, läsa igenom några villkor om städkontroll och lägenhetsbesiktning och därefter ta hem lite kuvert och formulärer.

Redan nu på tisdag, 14 april, så beger jag mig till Göteborg för att skriva på kontraktet till den nya lägenheten! Och sedan är lägenheten min! Nu kommer det blir dubbel hyra i tre månader framöver. Men här kommer ännu en god nyhet angående detta!

Eftersom min nuvarande lägenhet är en studentlya (jag vet, jag blev färdig i januari så tekniskt sett så är jag inte längre en student...) så är den hyresfri under juni och juli månad. Och eftersom jag sade upp lägenheten nu i april så innebär det att jag endast behöver betala dubbelhyra under maj. Så nu blir det snabba ryck och mycket att göra på kort tid!

Och imorgon lär det bli grymt mycket att göra på Donkan. Chefen ringde in mig och hon ville hemskt gärna ha mig där under dagens gång eftersom HELA Karlstads hockeygalna stadsbor lär ta sig till centrum för att fira SM-guldet - och därefter lär en stor del av dessa bege sig till Donkan där jag jobbar. Om vädret är bra lär allt bli ännu värre. Just det, ja. Grattis till SM-guldet, FBK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar