onsdag 29 april 2009

Utmattad

Jag vet ej varför, men oftast när jag jobbar i skolan längre än två dagar i sträck, då brukar jag bli helt utmattad när jag kommer hem. Trots att jag egentligen inte gör mycket på lektionerna mer än att jag för närvaro eller att jag hjälper någon enstaka förvirrad elev med nån uppgift, så känner jag mig ändå helt utsliten när jag kommer hem.

Jag har hört med flera andra kollegor och vänner som jobbar i skolorna och de brukar uppge att de känner detsamma. Det hela är faktiskt ganska märkligt eftersom jag inte alls känner samma trötthet när jag jobbat på Donken, ett jobb som faktiskt är mycket mer fysiskt krävande.

Men om jag jobbar i skolan längre än en vecka i sträck, då brukar denna kraftiga trötthet gå över ganska fort. Det beror antagligen på att man kommer in i tempot, i arbetsmiljön eller vad det nu kan vara.

Fast tro det eller ej, men man blir faktiskt tröttare än man tror av att jobba i skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar