fredag 10 april 2009

Phew!

Jag och Fröken L har städat, skrubbat och spolat min lägenhet hela dagen - och än har vi mycket kvar att göra! Spisen och ugnen var det absolut värsta. Har stått och städat och misshandlat den hela dagen. Fick dra ut den från sin ursprungliga plats och ge den en ordentligt närgången helkroppsmassage för att få den att se någorlunda anständig ut. Kalkavlagringar, torkad fett, smuts och annat skit har legat hemligt gömt kring hela köket under de 4½ åren jag har bott här.

När man tänker efter är ens boende egentligen jävligt skitigt och det är först när man storstädar den (för att man måste flytta) som man först inser hur dåligt städat ens hem är. Som tur är så är den lägenheten jag nu städar bara en liten 1:a på 24,5 kvm vilket gör självaste städprocessen inte så hemsk som den hade kunnat vara.

Nåväl, nu ska jag återgå till arbetet innan Fröken L börjar gnälla på mig för att blogga istället för att skrubba kalkavlagringarna från diskvasken!

Städa på, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar