fredag 24 april 2009

Mitt flyttkartongsberg

Idag sker äntligen den stora flytten från Karlstad till Göteborg - åtminstone för mina möbler, prylar och saker. Jag själv kommer att åka upp hit igen efter helgens slut och jobba de sista två veckorna här uppe tills det nya jobbet börjar. Farsan, lillsyrran och morbror åker hela vägen upp hit från Ängelholm med släpvagn (som de hyrde i Göteborg förstås) för att hjälpa mig packa ner alla mina dyrbara och högkvalitativa möbler som jag stolt har införskaffat under de 4½ åren jag har bott här.

Jag har försökt sälja några av mina grejer på blocket.se men ingen verkade nappa på mina fantastiska erbjudanden så jag tog bort annonsen efter bara några dagar. Istället har jag gett bort grejerna till närmaste Second Hand-butik - Solareturen.

Skönt att bli av med dem. Något annat som också är skönt är att jag äntligen fått ner alla mina grejer i respektive flyttkartonger. De är prydligt uppradade likt ett sopberg gjort av legobitar. Blir högen större än så kommer jag snart namnge den.

När jag flyttat över allt till den nya lägenheten har fröken L lovat att stationera sig i den nya bostaden och ta väl hand om den tills jag kommer ner så vi båda kan börja välja gardiner till vardagsrummet, inreda badrummet och laga snabbmakaroner i köket.

Det känns lite spännande... Jag och fröken L under en och samma tak i flera månader framöver - tills hon hittar en egen värdig lya någonstans i Göteborgs fina förorter. Samtidigt väntar ett nytt spännande jobb över sommaren, en ny stad och nya förutsättningar för att en dag hitta någon långvarig och värdig lärartjänst.

Men som jag brukar säga... Vi tar en dag i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar