onsdag 15 april 2009

Stephen King? Nej, tack!

Jag försökte verkligen lyssna klart novellsamlingen av Stephen King. I samlingen fanns en mängd kända och välskrivna titlar. Men tyvärr orkade jag mig bara igenom de två första novellerna och därefter var det rena sömnfesten. Det var inte alls läskigt nånstans. I nån bok så var det någon pojke som stötte på Djävulen. Djävulen bar en svart kostym och allt levande i hans närhet dog. Oj, va läskigt.

I en annan novell var det någon snubbe som såg sin egen död framför sig när han gick på en offentlig toalett (jag kommer inte riktigt ihåg detaljerna eftersom jag tyckte den var så hiskeligt tråkig). Därefter så orkade jag inte lyssna mer.

Nu måste jag hitta någon ny talbok som jag kan lyssna på när jag åker buss, går till jobbet eller vad det nu kan vara.

Annars så är det bara gött att glida omkring nu och jobba järnet på Donkan tills jag flyttar ner till Göteborg. Det mesta är nedpackat i lägenheten, fröken L och jag har städat det värsta och jag har fått ett par intresserade och potentiella köpare av mina begagnade möbler. Nu väntar jag bara på att familjen kommer upp hit så vi kan köra ner allt till den nya lägenheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar